L23NYT nr.3
   RETUR
L23NYT nr.: 3 - September 2004.

Formanden har ordet..

L23 Kredsmesterskab i Storestømskredsen
Fyn Rundt fra Kerteminde med referat
Spring Cup i Vallensbæk

Så glade var alle ved DM i Bandholm..

Formanden har ordet.

og fuglestemmen daler, alt flygted storken over strand, ham følge viltre svaler”, som Grundtvig så smukt har skrevet.  Ja sommeren går på hæld og vil nok ikke blive husket som den bedste af slagsen. De sidste aften matcher og klub mesterskaber er ved at blive afviklet rundt om i klubberne. Jeg håber I trods det halv dårlige og meget omskiftelige vejr har haft en god sæson.Vi har fået afholdt det årlige DM og fundet året Danmarksmestre: Et stort tillykke til D18 Killelock – Robert Christensen med mandskab, du har været tæt ved mange gange, jeg har hørt  onde tunger sige ”den evige toer”, men nu var den der.
Fra mig og klubben skal der lyde en tak til Bandholm Sejlklub for et flot og godt tilrettelagt og lige så flot afviklet DM for L 23 klubbens sejlere, tak til formand Per Løbner Pedersen med bestyrelse, tak til hjælpere, både til lands og til vands, til dommere og til havnen ved lensgreve og lensgrevinde Knuth.
Jeg vil også tilkendegive en stor tak til alle vore sponsorer ved DM 2004, tak for jeres store opbakning, I er med til at gøre det mere festligt og attraktivt at deltage i et DM.
Jeg er glad for den store fremgang, der har været i deltagelsen i DM over de sidste tre år og har et forfængeligt håb om, at det fortsætter, så vi næste år i Juelsminde bliver mindst 30 både.
Jeg er også glad for den store fremgang i medlemsskaren, både på aktiv og passiv siden, den giver bestyrelsen noget at leve op til, og det vil vi forsøge efter bedste evne.

Jeg vil slutte med at ønske god efter sæson og afrigning. Formanden D 250 Jan Nielsen.

DM i Bandholm..  Robert D18 skriver:

Det er fredag den 16. juli, nu skal vi af sted, Jan og jeg har aftalt at mødes med de andre både fra Køge Bugt i ” Bøgeskoven”. De andre er allerede ankommet da vi dukke op, men vi bliver vel modtaget, måske har de set vi har halv kasse øl tilbage. Næste morgen stryger vi en 5-6 både af sted , nemlig D35 Ib, D148 DoDo, D140 Zero, D18 Killelock og Kim fra D176 Amok i følgebåden.
Undervejs må vi lige ind til Kalvehave at proviantere lidt øl og en burger, Vinden er god, så vi beslutter at sejle helt til Femø. Femø var et godt valg og som en anden flok højrystede tyskere vandrede vi i samlet flok over øen mod kroen hvor vi spiser karbonader og drikker øl af høje glas. Det blev sent før de sidste dinglede til køjs. Vi var nok ikke de bedste naboer, men var veloplyste. Morten  fra Zero vidste en del om tunge-piercinger! ( red: - og Robert talte højlydt hele natten om hans færdigheder som svejser på Nakskov Skibsværft).
Søndag morgen drog vi igen af sted, nu for fuld skrue, - der var ingen tålmodighed: Bandholm ”here we come”.
I Bandholm kan vi slappe af, der lige et par dage til at optimere båden i, men nej festen er faktisk allerede i gang, for de lokale dukker op og gamle minder skal genopfriskes.
To Skanderborgbåde samt TINY dukker op, - havnegrillen og tankstationen oplever gyldne dage. Men vi kan også selv. De næste par aftener bliver der grillet oksemørbrad og file’ i lange baner og drukket rødvin af glas, spillet fodbold og roet kapsejlads på klubbens romaskiner, imens flere både dukker op.
Hurra for Bandholms Sejlklub som lod klubhuset stå åbent, hvor der var både opvaskemaskine, bestik og tallerkener, samt søde damer til at vejlede hjælpeløse sejlere.
Onsdag ankommer et stel nye sejl direkte fra klippeøens sejlloft, Tejn Sejlloft, sammen med sejlmageren Lars, som ikke har gastet på Killelock siden vi vandt DM i 1991 i Køge. Så sammen med Jan og Lars mener jeg at have et godt team.
Vi tog ud og afprøvede de nye sejl mod D94 Blåbær. Bådene sejlede lige hurtigt, sejlene stod flot så de blev godkendt. Blåbær må vi senere ordne på bedre boat-handling.
Plan for første dag: tag ud og sejl, start godt, sejl hurtigt og se hvordan vi ender. En 3’de og 2 førstepladser, det kunne vi ikke gøre bedre.
Anden dag: Danmarksmesteren på DoDo viser styrke med 2 førstepladser og en anden plads. Nu ved vi hvem vi er oppe i mod. Men med 2 trejde og en førsteplads holder vi os stadig øverst på listen.
Trejde dagen: I dag drejer det sig om at starte godt, finde DoDo og blive ved ham. Dårlig erfaring har vist at hvis DoDo får en fløj for sig selv finder han altid på noget.
På Killelock føler vi, at vi har en anelse fartoverskud. Vi lægger os pænt lidt oven for Nils i DoDo, vi vil nødig genere dem og trække os selv ned gennem feltet. Heldigvis ser det ud til at D199 Thavick har fået fart i æsken med førstepladser i de to første sejladser, vi føler os helt trygge.
I sidste niende sejlads har Zero-Hans fået et horn i siden på Thavick-Svend-Åge ( red: helt forkert opfattet..) og da han ser sin chance til at presse ham ud i en tyvstart tager han højt og grinende sig selv og Killelock med. Jeg syntes ikke det var værd at informere mine gaster om min mistanke, så vi sejlede op og holdt DoDo i skammekrogen, vel vidende at Nils ikke måtte blive nummer 1 hvis vi ikke blev nummer 2.- Men hvordan bliver man nummer 2 ?? Hvis man har tyvstartet?? Det ved Niels jo ingenting om. DoDo bliver nummer 3, og Danmarksmesterskabet går til Killelock fra Øresundskredsen, samme kreds som også stak af med 2. og 3, pladserne, - tak for det.
Hvem sagde at der ikke sker noget i Øresundskredsen ??

Kærlig hilsen Robert vi ses til næste år i Juelsminde.

Første gang til DM..

Første gang til DM, første gang kapsejlads mod andre L23´ere og 2.gang kapsejlads uden for Haderslev Fjord i en L23, jo det var et spændende projekt, vi havde sat i gang denne sommer. Rune og jeg kunne ikke få vores faste gaster Jesper eller Rasmus med, de skulle lige som en del andre, vi spurgte, enten holde ferie eller arbejde, men lysten var der. Så vores reserve, Kamille ( 606-fortid i Haderslev ) var tæt på at skulle være andet end sejlerferieaktiv fra den 21.– 25.juli i Bandholm. Det tegnede til at blive den eneste familiebesætning ved stævnet, men heldigvis (formuleringen godkendt af Kamille med for små overarme i blæsevejr ) fik vi en rutineret kapsejler, Hans Chr., med.Rune og transportgasterne blev hurtigt fra ankomst mandag en del af det rigtig hyggelige samvær og den fælles forplejning forestået af en del af søsejlerne, og det kom så de sidste 2 fjordsejlere Kamille og jeg selv til gode fra tirsdag, jo, der blev gået til bøfferne og bajerne de dage. Men så kom onsdag, og her skete en påfaldende kursændring. Nu blev der drukket kaffe, vand og kun enkelte øl, seriøsiteten var nærmest ligefremproportional med de mange meter gaffertape, der blev fordelt på Do Do og de 25 andre både. Efter at mange nye sejl og vores gamle ditto havde været en tur på dansegulvet på ekshotellet, var alle bådene kapsejladsklare kl.17. Vi var de eneste, der fik et sejl kasseret, vores 3 år gamle fok ”duede” ikke, den var lidt for bred for oven. Det tog vi afslappet, for der var lovet genuavejr.
Torsdag morgen sejlede vi alle sammen  tidligt ud på banen mellem Bandholm og  Skarø for at få afprøvet sejl og vind, én til to spilersætninger inden starten og vi var skudklare. Vi fik en superstart i 1.sejlads og blev nummer 11, men da vi kom ind, kunne vi på resultatlisten konstatere, at vi var én af de 2 både, der tyvstartede. Øv. Men der var nok ikke så meget at være i tvivl om, idet en pressefotograf havde været ude at tage et vellignende foto langs startlinien. Det blev til en række spændende sejladser i flot sejlervejr de næste dage. Humøret var rigtig højt på 2.dagen, da vi efter et par gode placeringer sejlede ind mod havnen. Moleøllene havde en særlig smag den dag.
Vores ”maskot” Kamille var også på vandet alle dagene, Per Løbner fik hende fint guidet ombord på både presse-, sponsor- og ”sightseeingbåde”, så hun kedede sig bestemt ikke.
Slutstillingen blev en 12.plads, som vi var rigtig godt tilfredse med, selv om en top-10 placering var inden for rækkevidde. Selv ved OL smuttede der mange placeringer for de bedste sejlere. Et par billige forbedringer skal laves, så spilerstagen ikke skal hentes 18 gange på dækket i de 9 up/down- sejladser med 2 opkryds, det er der for stor fumlerisiko ved. Rune: ”Far det tager for lang tid ( plus et par ekstra ord )”. I én spilersætning fik vi en revne ved underliget, fordi det hang fast i vandhanen. En god spilerpose i åbningen er selvfølgelig løsningen. En ny genua ville også pynte på Tiny, hvis den skal med næste år i Julsminde.
Et superarrangement af Bandholm Sejlklub og L23-klubben var slut, mange flere L23-sejlere fortjener at opleve den gode stemning, der er under et DM-stævne.
Efter 3-4 hektiske dage var det næsten befriende og trist at hive transportsejlene op igen og sammen med Kamille forlade den lidet charmerende Bandholm Havn med det flotte klubhus og drive med vinden til Skalø ved Fejø. Dette sted ( på Jeppes anbefaling ) fængslede os i 3 dage med afslapning og aktiviteter, inden vi fortsatte mod Lillebælt og nåede Haderslev søndag d.1. august.

Dan List-Jensen
D174

TOP

Pinsetur 2004 set fra TØSEN...

Egensedybet onsdag aften efter den obligatoriske aften-sejlads, var der et par både der mente en tur nordpå i pinsen var sagen. Claus Sko med familie tog af sted fredag, vi andre havde lidt arbejde herhjemme inden vi kunne komme af sted.
Da vi stod op lørdag snakkede vi kort med Susanne over mobilen, de var sejlet til Korshavn om fredagen. Vi blev hurtigt enige om vejrudsigten mente vi skulle sejle til Ballen. Vi drog af sted fra ”Egense” kl. 10.00.  Vejret var skønt, vi havde ½ vind fra gabet til Fyns hoved vinden aftog mere og mere, den drejede lidt så vi kunne sejle med spiler den sidste time ind til Ballen. Det var meningen Sko ville hægte sig på ved Fyns hoved, men han opdagede os ikke i ”farten”, så vi ankom til ballen ca. 20 min før ham. Vi fandt et par pladser helt inde i bunden af havnen, som var helt perfekt.

Efter vi var landet, og havde fundet os til rette med en enkelt moleøl, gjorde vi grillen klar. Vi var efterhånden blevet en smule sulten. Vi slog lejr på en bænk på molen, så ungerne kunne strække ben og udfolde deres talenter.
Efter en god nats søvn ”for første gang i båden”, var der morgenmad fra den lokale Brugs.
Vi havde aften i forvejen besluttet os til en kort bustur til Nordby. Den blev lidt længere end planlagt, men den var nu meget god alligevel. Vi så Samsø både forfra og bagfra. I Nordby holdt vi frokostpause, inkl. is pause som faldt i god smag hos børnene.
Om aften fik handlet ind til grillen igen, Vi spiste ombord, det var bare hyggeligt, solen skinnede og hvad er mere dejligt end sidde der i sin båd med et godt glas rødvin og nyde alle de flotte både som fandt vejen forbi Ballen.
Dagen derpå drog vi hjem allerede kl. 08.00 pga. vores indermand ved molen gerne ville ligge fra land.
Vinden var frisk fra Sydøst heldigvis mest Øst. Vi var tilbage i ”Egense” kl. 12.00. Vi tømte båden for diverse ting og sager, og sluttede af med en frokost  i  båden.
For os var det dejligt med en tur til Ballen det kan næsten alle overkomme.......Det kan klart anbefales.

Har du aldrig prøvet at flyve skulle du prøve en L treogtyve.......

Sejler hilsen
Tøsen

TOP

Vi afholder DM i Jylland i 2005 !!!!
Som tidligere nævnt i år, både her i bladet og ved netop afholdte DM i Bandholm, afholdes det 27’ende L23 DM, og første gang nogen sinde i Jylland. Det er bestemt heller ikke for tidligt, så op på dupperne kære jyder, lade os nu vise „ øboerne“ at vi kan samle mange L23 sejlere fra både Jylland og Fyn. Da vi forventer at langt de fleste af de seneste års deltagere nok skal møde op, vil vi kunne præstere et kanon stævne i Juelsminde Sejlklub. Stedet har super godt farvand og tilsvarende faciliteter at byde deltagerne.
L23 klubbens bestyrelse og et Jysk arbejdsudvalg går snart i gang med at skaffe sponsorer, men da det ikke er verdens nemmeste opgave, vil vi opfordre klubbens mange medlemmer hjælpe med initiativer og gode ideer til at skaffe kontanter og gaver, så vi kan leve op til de seneste års flotte gave og præmiebord. Poul Erik D 43 Hovsa fra Skanderborg har allerede tilbudt sin assistance med at skaffe sponsorer, han har fremskaffet forhåndstilsagn fra et par stykker, her i blandt Thor Bryggerierne, så øl skulle hermed være sikret.
På Jyderne og L23 klubbens vegne.Povl Fisker - D169 Pi’r

Danmarks smukkeste Match-Race.

Åbent Søhøjlandsmesterskab for L23-både på Skanderborg Sø er blevet afviklet i pinsen 2004.  Besultat og referat..

herligt billede med de dystende både...

Følgende deltagere sejlede..

D.11   Sus, Skanderborg: Flemming Gräs, Sven-Aage Randløv.
D.43   Hovsa, Skanderborg: Poul Erik Andersen, Hans Sandberg, Frank Nielsen.

D.142 Hurry-scurry, Skanderborg: Ove Nielsen, Ole Nystrøm, Christian.
D.286 Vamos, Silkeborg: Flemming Kragh Nielsen.
D.299 Snup, Skanderborg: Carsten Hansen, Steen Brødsted.
D.381 Alleos, Skanderborg : Per Hedegaard, Mads Hedegaard, Jonas Snickert.
D.177 Sylfiden, Silkeborg: Jan Fuglsang, Mike Nygaard, Christian Fuglsang.
D.155 Victoria, Juelsmninde: Leif Matzen, Kaj Sørensen, Kim.

For tredje år i træk afholdte Skanderborg Sejl- og Motorbådsklub Højlandsmesterskab i matchrace for L23 på søen foran Kulturhuset. I år blev det med rekorddeltagelse af 8 besætninger. 2 fra Silkeborg og som sidste år fem fra Skanderborg samt en enkelt båd fra Juelsminde. Bådene mødtes to og to i alt 28 starter over to dage. Førstedagen lørdag bød på frisk springende vind fra vestlig retning, hvor der blev afviklet 5 sejladser ud af de i alt 7 - kun afbrudt af en velfortjent frokost foran Kulturhuset.

Uden mad og drikke... Frokost ved søen og Kulturhuset..

Efter førstedagen var D11 og D177 ubesejret stærkt efterfulgt af D43 og D286, som kun have tabt en sejlads hver. Det var tydeligt, at ikke alle besætninger var dus med bådhandlingen i den til tider drilske og friske vind. Dagen blev på behørig vis afsluttet med spisning og en lille en til halsen i klubhuset - Alt i alt en herlig dag på vandet hvor spændingen var intakt før søndagens to afsluttende sejladser.
Søndag morgen lignede vejret en gentagelse af sidste års vindstille; men langsomt kom der vind på banen, og i svag drejende vind, nu fra modsat retning, blev de to resterende sejladser afviklet. Ved tilfældighedernes spil skulle bådene med flest point møde hinanden indbyrdes i søndagens dyster. I sidste sejlads hvor D11 mødte D286, så det længe ud til at D11 havde fundet sin overmand, og det så ud til, at der skulle sejles ekstra sejladser, for at finde den endelige vinder; men på mirakuløs vis fandt Flemming den rummende vind og bragte sig afgørende foran på sidste opkryds. Det blev til nogle gode matchrace-dyster begge dage; men med en større intensitet på sidstedagen. Mange sejladser var ikke afgjort før bådene var kommet i mål.

Samlet resultat hvor der blev givet 1 point for en sejr.

Sejlads 1     2     3     4     5     6     7     Total   Plads
D286             1     1     1     1     0     0     0        4        4
D299             0     0     0     0     1     1     1        3        5
D381             0     0     0     0     0     0     0        0        8

Ingen både endte med samme antal sejre, så resultaterne efter de 7 sejladser gav det endelige slutresultat.

Således kunne resultatet gøres op og dagens vinder af en ny genua fra Sejlsnedkeren i Horsens blive kåret..
Med sejre i alle sine sejladser blev D11 vinder.

Her den vindende besætning på D11 Sus af Skanderborg..   Flemming måtte en tur i vandet..
Her de glade vindere............................................... og en våd skipper...

til tider tætte kampe..
Tæt duel..

frokost mellem sejladserne...

Mere information får du på Skanderborg Sejl- og Motorbådsklub's hjemmeside..  - klik HER.

TOP

Tirsdagssejladser i Køge Bugt i juni måned.
Sidste sejlads den 6/7...
Hvis der er stemning for det sejler vi sidste gang den 6/7. Da der ikke er dommere på banen laver vi starten som harestart. Der sejles på den fast udlagte bane med to opkryds og i mål på læns. Topmærket er givet ud fra mærket hvorved man starter. Banen omsejles BB og ved målgang skal et besætningsmedlem røre ved bundmærket. Haren som udvælges på dagen fører dannebrog når denne starter på bagbord halse ved et fast udlagte mærke. De øvrige både starter på SB halse bagom haren. Vi mødes i klubhuset efter sejladsen..

Resultater ved de afholdte tirsdagssejladser  klik her ! !

Tune up Cup for L 23 i Vallensbæk
Køge Bugt Kredsmesterskab
Lørdag d. 19. juni og søndag d. 20. juni.

Opvarmnings til DM i lighed med sidste år er blevet afholdt ud for Vallensbæk Havn. 8 L23 havde meldt sin ankomst. D18 Killelock og D148 Do-Do var kommet fra Sundet - så feltet repræsenterede de 4 bedste både fra sidste DM. Det blev til 2 sejladser lørdag hvor der i begyndelsen var svag vind; men i løbet af dagen friskede det godt op med en del regn. Lørdagens sejladser var også tællende til Vallensbæk Sejlklubs klubmesterskab. Det var nogle våde sejlere som efter sejladsen kunne hygge sig i klubhuset med lidt mad. Søndag var det kun L23 som skulle sejle de sidste to sejladser i Tune-up samt Køge Bugt Kredsmesterskabet. Hele dagen var der kraftig blæst hvor kun de mest vilde sejlede med genua. I søndagens første sejlads var kun to både fuldførende. Zero som var første båd ved bundmærket havde ikke (sammen med en del andre) læst sejladsbestemmelserne ordentlig og rundede gaten forkert.
Efter sejladserne kunne alle mødes i klubhuset til præmieoverrækkelse som Per "Amok" stod for.

Resultaterne blev følgende:

Deltager                             1sejl.   2sejl.   3sejl.   4sejl.      Total       Plads.
D 15 Tria                              6          4          8         4             22           6
D 18 Kille Lock                  2          2          8         3             15           3
D 35 Ib                                  8          8          8         7             31          8
D 82 Dream Machine          4          5          8         8             25          7
D 140 Zero                           1          1           8         1             11          1
D 148 Do-Do                        3          6          1         2             12           2
D 176 Amok                         7          7           2         5             21          5
D 281 Zeppo                         5          3          8          6             20          4

Besætningen på Zero, som havde "lånt" Ole fra D7 ses til højre, blev således vinder af Tune-up og Køge Bugt Kredsmester - medens de tre knap så muntre herrer til venstre fra Do-Do blev toer..

De tilmeldte både skal huske at betale til Per ! ! !

L23 Kredsmesterskab - Storestømskredsen

Resultater fra weekenden den 22-23. maj 2004

Sparekassen Lolland Cup

Kragenæs Sejlklub Kredsmesterskab

Rorsmand 1. Sejl. 2. Sejl. 3. Sejl. 4. Sejl. Total Klub Sejl Nr.
Mogens Nicolaisen 2 3x 1 1 4.0 Bandholm sejlklub Den 10
Tom Hansen 4x 1 2 2 5.0 Onsevig Sejlklub Den 52
Ole Rasmussen 3 4x 3 3 9.0 Bandholm sejlklub Den 7
Mogens Dilling-Hansen 1 2 DNF DNS 10.0 Fakse ladep.  Sejlklub Den 129
Per Nielsen 5 5 DNF DNS 17.0 Bandholm Sejlklub Den 63
Per Løbner Pedersen 6 6 DNF DNS 19.0 Bandholm Sejlklub Den 27

Mere om stævnet klik HER

TOP

Fyn Rundt 2004. - resultater..

Classic Fyn Rundt fra Kerteminde 4-6 juni 2004.

Til lykke til Poul og hans besætning med den fine førsteplads..

L23 klassen fik sit eget løb med 5 tilmeldte og startende både.

Bådnavn        Sejlklub                   Sejltid      Overaltnr.: Plads          Mellemtid ved Svendborg

PI'R              SILKEBORG         39.01,38         29           1. Præmie  16.06,00 L
         SYLFIDEN  SILKEBORG         39.09,04         33           2                 17.00,00 L
         PEPINA       HOU                        39.09,27         34           3                 15.53,00 L
         PILLE          KERTEMINDE     39.11,22         36           4                 16.00,00 L
         KARMA      KERTEMINDE     39.50,11         60           5                 16.40,00 L

Som det fremgår af tiderne kom 4 L23 i mål indenfor 10 min. Hvilket må siges at være tæt løb.

Tæt kamp mellem D177, som har taget billedet af D169 ved Svendborg.

Classic Fyn Rundt 2004.. referat..
S
om annonceret i tidligere L23 Nyt ville L23 klubben  i år prøve at puste nyt liv i klassen  ved en Fyn Rundt, vi valgte Classic Fyn Rundt fra Kerteminde 4-6 juni 2004, fordi den lå mest centralt for de fleste. Der blev den 5 maj udsendt omkring 80 indbydelser til udvalgte aktive L23 sejlere.
Da vi nåede til tilmeldingsfristen slutning, var der heldigvis tilmeldt 5 både, og vi kunne få vores eget klasseløb.  Nogen vil måske sige at det ikke var mange, jeg   syntes det var godt, og håber så på at den opmærksomhed vi har fået, og at vi kan refereretil en god oplevelse, vil friste nogle flere til næste år, i dagene 3-5 juni og  igen fra Kerteminde. Men  nærmere om det ved en senere lejlighed ( sæt bare krydset i kalen- deren allerede nu).
Om løbet kan oplyses,  at der var 213 tilmeldte både, 180 fuldførte både resten udgået eller ikke startet.
Vi  blev som bekendt vindere af klassen og er naturligvis stolte af placeringen, og har i øvrigt modtaget 1. præmien , en meget flot glasskål fra Holmegård, min kone syntes at den er så pæn at den gerne må stå fremme i stuen !!!!!.
Det er også vær at bemærke at klassen klarede sig godt i ” overaltplaceringen” de 4. første både, blev 29-33-34-36 og den sidste no. 60. Selve sejladsen 2004 var præget af, til tider meget let vind. Svendborgsund blev årets flaskehals, idet omkring 100 både kom til Sundet samtidig. Der var på det tidspunkt modstrøm, og så lidt vind at bådene havde meget svært ved at stævne imod strømmen.

D169 Povl Fisker og besætning

VALLENSBÆK SEJLKLUB
Spring cup for Klassebåde
Den 15. og 16. maj 2004
Resultat og referat..

7 L23 var tilmeldt til et stævne som bød på meget forskelligt vejr. Lørdag blæste det efter dommernes mening op til 11 sm; men alle sejlere var enige om at der var mere vind. Under første sejlads knækkede DoDo sin løjgang hvorefter dagen var slut for ham. Sidste sejlads lørdag besluttede alle L23 ikke at starte pga for megen vind. Søndag var vejret solrigt med meget springende vind. I første sejlads sprang vinden så der ikke blev opkryds medens lænseren blev en skæring med spiler. Desværre blev mærkerne ikke flyttet - kun gaten blev gjort "bredere". I dagens anden, som også blev den sidste, var de første to opkryds rimelige; men så drillede vinden med mange store vinddrejninger og ujævn vinstyrke på banen.

Resultatet blev følgende hvor dårligste placering fratrækkes:
Sejlads:                 1     2     3      4     5      Ialt   Plads.
-------------------------------------------------------------------
D140  Zero            1     1    dns   1     2       5      1Pr.
D35    Ib                2     2    dns   5     3      12     2Pr.